پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵ ب.ظ

نقش وسایل ارتباطی

هر یک از وسایل ارتباطی و رسانه ای اعم از مطبوعات، تلویزیون، رادیو، سینما و ... دارای نقش هایی هستند که عبارتند از:

1- نقش تفریحی: رسانه ها عمدتا در زمان های فراغت انسان ها توسط آن ها استفاده میشوند. لذا باید در نظر داشت که بتوان موجبات سرگرمی آن ها را نیز تاحدودی برآورده کرد. (بخش های مجزا و مختلف طنز)

2- نقش خبری: پخش خبر و اطلاع جزئی از وظایف و نقش های رسانه هاست که باید به سریع، بی طرفانه و آگاهی بخش باشد. (خبر و مصاحبه) 

3- نقش آگاهی دهنده: رسانه ها علاوه بر انتشار اخبار، باید به نقد و تحلیل آن ها نیز بپردازند و چرایی وقوع آن ها را بیان کنند. این امر جهان بینی مخاطبان را به همراه دارد. علاوه بر این مقوله آموزش نیز در این دسته قرار میگیرد. (گزارش و یادداشت)

4- نقش همگن سازی: این نقش سلیقه ها، خواست ها و انتظارات افراد جامعه را به هم نزدیک میکند. با ورود وسایل ارتباط جمعی به جامعه، خرده فرهنگ ها و فرهنگ های خاص و مجزا ناپدید میشوند و به نوعی تمامی ساکنان یک جامعه در سبک زندگی، علایق و خواست ها، از الگوهای مشابهی که وسایل ارتباط جمعی به آن ها میدهند، برخوردار میشوند. (عملیات روانی)

5- نقش تعلق اجتماعی: مطالعه روزنامه یا استفاده از هر وسیله ارتباط جمعی هم علت و هم معلول مشارکت اجتماعی است. مشارکت در حیات اجتماعی مستلزم آگاهی از حوادث آن است و بالعکس. (گستردگی توزیع در جامعه یا رساندن به دست مخاطب)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۴
امین جوانشیر

رسانه

ارتباطات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی