پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ق.ظ

مدیریت باز و بسته

در جنبه ای از تقسیم بندی، میتوان نوع مدیریت مدیران را به دو دسته باز و بسته تقسیم کرد. این نوع مدیریت وابسته به ویژگی های شخصیتی مدیران است و از این جهت مهم ارزیابی میشود که دانستن آن میتواند از برخی مشکلات و درگیری ها جلوگیری کند. در حقیقت باید دانست که مدیر چه میخواهد و چه روشی را می پسندد.

مدیریت باز: در مدیریت باز مدیر دیگران را دربست برگزیده است و به انتخاب و تصمیمشان، حتی اگر با خودش متفاوت یا متضاد باشد، ایمان خواهد داشت و از آن ها پشتیبانی خواهد کرد. در مدیریت باز این سیستم است که سازمان را میچرخاند، نه شخص؛ و این یعنی بدون وجود مدیر هم کار نخواهد خوابید. در این روش مدیریت با نظرخواهی از دیگران، تصمیم میگیرد و دست به نوآوری میزند. در حقیقت مدیریت باید سعی کند ضعف ها را به قوت ها و تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کند و در یک کلام سربلند، مهاجم و رو به آینده است.

مدبریت بسته: مدیریت بسته کاملا در نقطه مقابل مدیریت باز قرار دارد. یعنی همه چیز باید تحت امر مدیر و با نظارت خاص او انجام گردد. در چنین سازمان هایی اگر مدیر نباشد، کار میخوابد و یا با تأخیر و شاید هم با سختی انجام شود. در مدیریت بسته مدیر به نتیجه بیشتر فکر میکند و این فرصت ساختن نیروهای کارآمد را خواهد گرفت و در یک کلام مدیریت بسته سرافکنده، تدافعی و مفتخر به افتخارات گذشته است.


منابع:

http://kasti.persianblog.ir

کتاب رئیس بازی / سید محمد سادات علوی / انتشارات میراث اهل قلم



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۶
امین جوانشیر

نظرات  (۲)

نه هر که تکیه به میزی زند خردمند است

که تار و پود ریاست به نامه‌ای بند است.

من خودم با مدیریت باز موافقم و از این پس سعی میکنم اون رو اجرایی کنم. اما این شرط داره و شرطش هم اینه که کسانی که قراره کار کنند، حداقل بشه بهشون اعتماد هم کرد. یعنی رشد و انجام کار هر دو.
هرچند من خودم در یک سیستم مدیریت باز تونستم پیشرفت کنم و از صفر به اینجا برسم، اما معتقدم اگر زمان داشته باشیم، باید کامل به فرد فرصت رشد و شکوفایی بدهیم و اگر نداشته باشیم، باید در عین توجه به این مورد، کیفیت کار را هم مدنظر قرار دهیم.
یعنی به نظرم در عین توجه به مدیریت باز، گاهی لازم است جنبه هایی از مدیریت بسته هم در مدیریت باز تلفیق شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی