پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶ ق.ظ

قدم نخست در مذاکره

یکی از وظایف مدیر مذاکره است که گاه و بیگاه باید با افراد مختلف انجام دهد. مدیر در این مذاکرات دو نقش میتواند داشته باشد. کسی که امتیازی را میخواهد بدست آورد و به آن نیاز مبرم دارد و به خاطر همین اقدام به مذاکره با افراد میکند و کسی که دیگران برای مذاکره با او می آیند. این دو تفاوت بسیار زیادی با هم دارند و یک مدیر باید بداند در هر کدام از شرایط چطور باید مذاکره کند. 

اما مسئله مهم تر و قبل تر این است که باید دانست هدف از مذاکره چیست و در این مذاکره چه چیزهایی در اولویت قرار دارند. به ترتیب و گام به گام پیش رفتن خیلی مهم و حیاتی است.

همیشه باید در نظر داشته باشیم که مذاکره ای نتیجه بخش تر خواهد بود که در آن هر دو طرف به منافعی برسند یا به اصطلاح مذاکره برد-برد باشد. و یا اینکه هر دو راضی باشند.

برای چنین مذاکره ای و رسیدن به نتیجه باید فردی را که میخواهیم با او مذاکره کنیم، به خوبی شناسایی کنیم و بر آن اساس روندی را به کار گیریم که به نتیجه مطلوب برسیم.

نوع نشستن، ظاهر، چهره، نحوه حرف زدن، رفتار، سوالات، برخوردها و واکنش ها نسبت به جملات خاص، نوع پرداخت به بحث که از کجا شروع میکند و چگونه ادامه میدهد و به کجا میرساند، همه در انتخاب روند مذاکره تأثیرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۰۷
امین جوانشیر

قدم نخست در مذاکره

نظرات  (۱)

سلام.
به لطف خداوند و حضرت زهرا با شعری در مورد حضرت زهرا به روزیم.
منتظر شما و نظر های زیباتون.
تشریف بیارید
یا علی مدد
التماس دعای فراوان
یا حضرت مادر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی