پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۵۸ ب.ظ

پروپوزال نویسی

ممکنه پیش بیاد موقعیتی که لازم به نوشتن پروپوزال داشته باشیم. این پروپوزال دانشگاهی یا تجاری یا تحقیقی، در هر صورت معرف طرحی است که شما میخواهید ارائه دهید. طبیعی است که هر چه این پروپوزال دقیق تر و اصولی تر باشد، کار شما بیشتر و بهتر به چشم خواهد آمد.

نوشتن پروپوزال هم از قواعد و اصولی پیروی میکند که دانستن آن ها میتواند به شما در تهیه یک پروپوزال مطلوب کمک کند. هر چند پروپوزال بسته به محتوای آن میتواند اندکی تغییر کند، اما شکل بندی بنیادین آن ، همواره باید شامل عنوان بندی ها و بخش های زیر باشد:

1- موضوع تحقیق: ذیل این عنوان میبایست عنوان دقیق ارائه خود را ذکر کنید.

2- توضیح موضوع و اهمیت آن: در این بخش می بایست جوانب موضوع، چگونگی ارتباط آن با بحث مورد نظر و اهمیت موضوع به لحاظ علمی و کاربردی را توضیح دهید.

3- پژوهش های مرتبط: زیر این عنوان، باید توضیح مختصری درباره پژوهش هایی که پیش از شما روی این موضوع و موضوعات نزدیک به آن انجام شده است، ارائه کنید. در موضوعات تجاری نیز میتوانید کارهای مشابهی که تاکنون انجام شده را ذکر نمایید و به بررسی آن ها بپردازید. در این بخش در واقع باید به ذکر پژوهش هایی بپردازید که شما قصد دارید یافته های آن ها را تکمیل کنید، اشتباهات آن ها را رفع کنید و یا نتایج آن ها را رد کنید.

4- اهداف و فرضیه ها: در این بخش باید به ذکر نتایجی بپردازید که فکر میکنید از تحقیق خواهید گرفت. توضیح دهید که از انجام تحقیق چه هدفی دارید؟ به کدام سمت حرکت میکنید و فکر میکنید به کجا خواهید رسید؟

5- روش ها و ابزارهای تحقیق: در این قسمت توضیح دهید که در انجام پروژه از چه روشهای علمی سود خواهید برد و چه ابزارهایی را برای رسیدن به اهداف به خدمت خواهید گرفت.

6- منابع: فهرستی از منابعی که فکر میکنید از آن ها استفاده خواهید کرد و به کار شما مرتبط هستند را الفبایی و منظم کنید و در این بخش بیاورید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۳
امین جوانشیر

پروپوزال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی