پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹ ق.ظ

وب نگاری

راه‌های اصلی جمع آوری اطلاعات در تمام رسانه‌ها یکی است. اما..

ویژگی‌های وب: فوریت، توانایی تعامل، انعطاف پذیری و متداوم بودن

بنابراین گزارشگری برای وب مقتضیات ویژه‌ای دارد و مهارت‌های خاصی را می‌طلبد. 

در گزارشگری وب، برخلاف روزنامه نگاری که معمولا مقداری زمان بین جمع آوری اطلاعات و انتشار وجود دارد، درحقیقت زمانی وجود ندارد و همه چیز باید در حداقل زمان ممکن آماده و منتشر شود.

تهیه چارچوب خبر و گزارش:

در روزنامه نگاری وب، برای حرکت پرسرعت، گاهی لازم است از قبل برنامه ریزی کرد. دانستن اینکه موضوع چیست و چه اتفاقی قرار است بیفتد، میتواند در این زمینه راهگشا باشد. گاهی لازم است خبرنگار در حین صحبت طرف مقابل و در زمان های مرده، بخشی از خبر، مصاحبه یا گزارش خود را تکمیل کند. تیتر، لید یا شروع و انتهای مطلب میتواند جزء این بخش قرار بگیرد و با اضافه شدن بدنه مطلب، مطلب مورد نظر در زمان کوتاهی آماده انتشار نهایی گردد.

کارگروهی:

در روزنامه نگاری وب، گاهی لازم و ضروری است که به صورت گروهی کار شود. به این معنی که موضوعی خاص، با هدایت و رهبری یک نفر، توسط افراد دیگری نیز پوشش داده شود. هر یک از این افراد میتوانند بخشی از کار را به عهده بگیرند و حتی در قالب خاصی محتوا را تهیه کنند. برای مثال خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، طرح گرافیکی و ... که همه و همه حول محور یک موضوع قرار دارد.


منبع: مدرسه همشهری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۳۱
امین جوانشیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی