پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۳۵ ب.ظ

مذاکره با شخصی که سنگینی او به جایگاه است

در مذاکرات معمولا با دو تیپ آدم روبرو میشویم. آدم هایی که بار اصلی را روی خود دارند و آدم هایی که بر محل نشستن تکیه دارند.

شخصی که تکیه اش بر جایگاهی است که دارد، آدم مقتدری است. در این حالت شما به هیچ وجه مذاکره راحتی نخواهید داشت. مذاکره شما میتواند بسیار سخت و پیچیده باشد و در نهایت حتی به نتیجه هم نرسد.

اینگونه اشخاص سعی میکنند طوری شرایط را پیش ببرند که شما مجبور شوید مطالب را مطرح کنید و در نهایت هم نظر خودشان را بگویند و همه چیز را تمام کنند.

در این شرایط اولین نکته این است که به هیچ عنوان تمامی آنچه را که دارید، یکجا روی میز نگذارید و به اصطلاح مهمات خود را به یکباره تمام نکنید. سعی کنید بازی مذاکره ای را بیندازید. یعنی ادای مذاکره را دربیاورید، تعارف کنید و به موضوعات حاشیه ای بحث بپردازید. بعد از مدتی، او خود مذاکره را شروع خواهد کرد. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اما شخصیتی که بار اصلی را بر روی خودش دارد و شما در مقابله با او اثری از جایگاه نمی بینید، نشان میدهد که به این مذاکره نیاز دارد. در این حالت متوانید بلافاصله مذاکره را شروع کنید.

در این حالت شروع کننده نباشید. اما در جوابگویی به سوالات سریع عمل کنید و سریع هم به جمع بندی برسید و قضیه را فیصله دهید.


منبع: مذاکرات - محمدعلی حسینیان - انتشارات اساتید ایران

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۴
امین جوانشیر

نظرات  (۱)

سلام آقای جوانشیر وقت بخیر

http://rooznamenegar.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی