پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۷ ق.ظ

چینش قاب عکس بر روی دیوار (3)

برخلاف سال‌های گذشته که تابلوها در ارتفاع بالا و نزدیک به سقف کوبیده می‌شدند حالا اصول چیدمان و خانه‌داری می‌گوید بهترین جای نصب قاب بر دیوار نقطه‌ای برابر با میانگین قد طبیعی افراد است.
این به معنی آن است که قاب‌ها باید در فاصله بین 158 تا 170 سانتی‌متر از کف زمین قرار بگیرند. البته بی‌شک اگر افراد خانواده بلندقدتر باشند این فاصله نیز بیشتر خواهد شد هرچند که نهایت ارتفاع در نظر گرفته شده نباید از 185 سانتی‌متر بیشتر شود. وقتی حدود تقریبی ارتفاع مشخص شد نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد شکل چیدمان قاب‌ها روی دیوار است.

شما می‌توانید قبل از نصب قاب‌ها روی دیوار ـ اگر قصد نصب چند قاب کنار هم را دارید ـ شکل مورد نظر را روی زمین بچینید و در صورت تایید، همان چیدمان را روی دیوار پیاده کنید.

برای نصب مجموعه‌ای از قاب روی دیوار بهتر است که قاب‌ها در یک سایز و در یک شکل باشند و نوع رنگ و بافت مشابهی نیز داشته باشند.


اگر می‌خواهید فقط یک تابلو‌ آن هم در اندازه‌ای کوچک را به دیوار آویزان کنید باید خیلی محتاط باشید چون جای یک قاب کوچک روی یک دیوار بزرگ نیست. بویژه اگر تابلوی مورد نظرتان اثری هنری است حتما در انتخاب فضای نصب آن دقت کنید. به طور معمول تابلوهای هنری باید دوسوم پهنای دیوار را بگیرند و درست در نقطه دید باشند مثلا روی دیوار روبه‌روی مبلمان.
در این میان نکته دیگری که به زیبایی خانه شما کمک می‌کند هماهنگی اندازه تابلوها و وسایل خانه است. به طور مثال اگر شما تلویزیون بزرگی دارید و می‌خواهد روی دیوار پشت آن تابلویی نصب کنید حتما باید بین اندازه تلویزیون و قاب تناسب باشد. یعنی بهتر است تابلوی انتخاب شده حدود دوسوم طول تلویزیون را پوشش بدهد.
برای برقراری این توازن باید تابلوهای بزرگ و سنگین را در سمت چپ قرار داد اما وقتی تابلوها زوج هستند قرار دادن بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین قاب‌ها در وسط دیوار این توازن را ایجاد می‌کند. فضای اتاق خواب هم جای مناسبی برای نصب قاب است اما باید توجه داشته باشید که اگر نصب گروهی تابلوها (بویژه قاب عکس)‌ مدنظر شماست همه‌شان باید از یک نمونه باشند مثلا همه سیاه و سفید یا همه رنگی.

منبع: حمید بروغنی / جام جم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی