پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

برای ایجاد یک background از نوع gradient در اندروید به جای استفاده از تصویر، به روش زیر عمل میکنیم:
   res >>>>  draweble >>>> right click >>>> create xml file of shabe tybe

<gradient
    android:startColor="#f28365"     // رنگ ابتدایی گرادینت
    android:endColor="#c539640"     // رنگ انتهایی گرادینت
    android:gradientRadius="300"     // میزان گرادینت
    android:type="linear"     // ...
    />

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۳۳
امین جوانشیر

برای این‌که یک نمایش رادیویی به سرانجام برسد یعنی ضبط و پس از آن پخش شود باید عوامل مختلفی دست به دست هم بدهند. در واقع مثل انواع دیگر کارهای رسانه‌ای در به ثمر رسیدن کاری باید افراد مختلفی با تخصص‌های ویژه با هم همکاری کنند. یک نمایش رادیویی به نویسنده، کارگردان، بازیگر، تهیه‌کننده، افکتور، صدا بردار و صاحبان تخصص دیگری نیاز دارد تا تولید شود 

نویسنده نمایش رادیویی
نویسنده نمایش رادیویی بدون شک یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقش‌ها را در پیدایش یک اثر منحصر به فرد رادیویی دارد، چون او به تنهایی باید از پس تمام ویژگی‌هایی که دوربین فیلمبرداری به یک کار تلویزیونی یا سینمایی می‌دهد و همه آنچه مخاطب تئاتر خودش با چشم خود به کمک ویژگی‌های دکور و صحنه می‌بیند، برآید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۵۹
امین جوانشیر

عکاسی زمینه های مختلفی دارد. از عکاسی چهره گرفته تا عکاسی طبیعت، عکاسی ورزشی، عکاسی هنری، خبری، تجاری، صنعتی و غیره.

عکاس خبری از مردم ،‌ مکانها،‌ رویدادهای ورزشی، سیاسی و اجتماعی که ارزش خبری داشته باشند برای روزنامه ها، ژورنالها، مجلات و تلوزیون عکس می گیرد.

عکاس باید فردی خلاق و دارای ذوق هنری بوده و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند. او باید دید قوی داشته و با دقت زیاد جزئی ترین موارد را مشاهده کند.

برای عکاسی هم می توان به صورت تجربی و با گذراندن دوره های آموزشی آزاد کار کرد و هم می توان تحصیلات دانشگاهی کسب کرد. معمولا در کارهای حرفه ای و تخصصی، عکاسان دارای تحصیلات آکادمیک به کار گرفته می شوند. البته داشتن تجربه در شغل عکاسی بسیار مهم است.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۵۹
امین جوانشیر

در مواردی که مخاطب ما عموم مردم هستند و نمیتوان آنها را جدا کرد (مثل روابط عمومی ها)، پیام باید برای لایه‌های مختلف آدم‌ها معنی‌دار باشد و دیدگاه ما را به دیدگاه مخاطبان پیوند بزند.

باید نقاط اشتراک پیام با آنها را مشخص کرد. سبد پیام‌های روابط عمومی باید برای جمع وسیعی از افراد تهیه شود.

مردم به پیام‌های مثبت بهتر از منفی جواب می‌دهند.

پیام باید ساده باشد اما همیشه تکرار شود.

هر چیزی خبر نیست و هر کسی هم نمی‌تواند خبردهنده باشد. 


منبع: بلوچ ارتباط / دکتر یونس شکرخواه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۲۴
امین جوانشیر

تکنولوژی کاربردی روابط عمومی:

1- پادکست، 2- خبرخوان، 3- ویکی‌پدیا، 4- کانترینگ، 5- مانیتورینگ، 6- تالارهای گفت‌وگو، 7- خبرنامه الکترونیک، 8- گروه ای‌میلی، 9- چت روم‌ها، 10- مسنجرها، 11- وبلاگ سازمانی، 12- ابزارهای مشارکتی وب .

حداقل تکنولوژی‌هایی که باید برای روابط عمومی الکترونیک استفاده کرد: اول وبلاگ دوم وب‌سایت سوم تلفن همراه و چهارم شبکه های اجتماعی


منبع: بلوچ ارتباط / دکتر ضیایی پرور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۱۹
امین جوانشیر

تهیه کنندگی نیز مانند سایر حرفه ها نیاز به مهارتهایی دارد. کسی که میخواهد تهیه کنندگی یک مجموعه را بر عهده بگیرد، باید با این مهارت ها آشنایی کامل داشته باشد. لازم به ذکر است که اغلب تهیه کنندگان سوابق و تجارب زیادی در حوزه سینما و تلویزیون دارند و بعد از کسب تجارب متعدد وارد شغل تهیه کنندگی شده اند. چرا که این تجارب میتواند در کار تهیه کنندگی بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

1- داشتن اطلاعات کافی درباره فرآیند تولید و حوزه ای که فعالیت می کند (رادیو، تلویزیون و ...)

2- مهارت های ارتباطی عالی – زیرا تهیه کننده برای انجام شدن بهتر کارها نیاز دارد با آفراد زیادی کار کند

3- خلاقیت به منظور ارائه راهکار برای افزایش کیفیت تولید و کاهش هزینه ها

4- مهارت خوب در انجام مذاکره همچون مذاکره با سرمایه گذاران، مدیران رادیو و تلویزیون، سینمادارها و تمامی کسانی که در پروژه برنامه سازی به نوعی دخیل می باشند.

5- توانایی رهبری و مدیریت

6- مهارت عالی در برنامه ریزی و سازماندهی

7- مهارت های مالی و مدیریت بودجه – خیلی از تهیه کنندگان بزرگ دارای مشاوران مالی و تیم حسابداری ویژه برای هر پروژه هستند.

8- اعتماد به نفس، جسارت و انگیزه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۴۵
امین جوانشیر

مهمترین وظایف یک تهیه کننده:

  • تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پروژه تولید شود یا تولید برنامه ای بر مبنای ایده خودتان

  • خواندن فیلمنامه و تصمیم گیری و برنامه ریزی بر روی آن

  • تهیه منابع مالی برای پروژه و یا یافتن سرمایه گذار

  • تبادل برنامه های ساخته شده با ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی

  • ارزیابی منابع مورد نیاز به منظور تأمین ابزار، پول و امکانات مورد نیاز در زمان مورد نظر

  • تهیه جدول زمانبندی برای اجرای پروژه

  • بکارگیری همه منابع فنی لازم و خدمات پشتیبانی

  • استخدام کارکنان فنی و بازیگران و همکاری با کارگردان برای هرچه بهتر انجام شدن کارها

  • ویرایش فیلمنامه (درصورت نیاز و صلاحدید با هماهنگی کارگردان و نویسنده فیلم نامه)

  • اطمینان حاصل کردن از اینکه فرآیند تولید مطابق با برنامه زمانبندی و بودجه پیش شده

  • بر عهده داشتن مسئولیت کلی کیفیت تولید

منبع: سایت مسیر ایرانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۳۱
امین جوانشیر

کبوتر

دوتا کبوتر نشسته بودن روی دیوار و داشتن با هم حرف می زدن:
واه واه خواهر جان امون از دست گربه ها! مگه می ذارن یه لحظه آرامش داشته باشی! کافیه دو دقه حواستو ندی مث اجل معلق میرسن و هاپولیت می کنن!

دومی گفت: بغ بغ بغو! این حرفا مال قدیماس... حالا از دست این بچه های تخس کی آرامش داره؟ چنون نشونه می رن که سنگ تیر و کمون صاف می خوره تو سرت و فاتحه! حالا اگه ناشی باشه که بدتر! بالت زخمی میشه و یه عمر باید زندونی شون شی! یه دفه کبوتر اولی داد زد اوا خواهر... حواستو بده گربه! و اون یکی گفت سنگ . . .

صدای بال بال زدن اومد و خون از روی دیوار سرازیر شد. سنگ خورده بود به گربه و کفترا پریده بودن!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۰۷
امین جوانشیر

ایجاز:

«ایجاز» مهم­ترین عنصر داستان مینیمال اس. ایجاز، آن قدر در داستان مینیمال اهمیت دارد که مینیمالیست­ها عبارت «کم هم زیاد است» را شعار خود قرار داده­‌اند و گفته­‌اند:«مینی­مالیسم یعنی هیچ جزیی از اثرت را نتوانی حذف کنی. همین!» 

به عبارت ساده­‌تر، کسی که می­خواهد یک داستان مینیمال خلق کند، نه تنها باید در طول داستان از دادن اطلاعات غیر ضروری به شدت پرهیز کند؛ بلکه باید آفرینش قسمت­‌هایی از داستان را نیز به عهده­‌ی خود خوانندگان بگذارد تا آن­ها خود به صورت انتزاعی ناگفته­‌های داستان را دریابند.

برای رسیدن به ایجاز، داستان­‌نویس­‌ها مجبورند به عناصر «گفت­‌و­گو»، «تلخیص» و «روایت» بیشترین توجه را داشته باشند، زیرا این عناصر بیشترین قدرت و سرعت را در انتقال اطلاعات داستانی دارا هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۵۶
امین جوانشیر

مینیمال، یک گرایش فکری است؛ یک جریان است! جریانی که مختص داستان­‌پردازی و یا حتا در مقیاس بالاتر؛ ادبیات هم نیست! مینیمال، مکتبی است که با نقاشی و مجسمه­‌سازی آغاز شده و در سینما، موسیقی، ادبیات و ... هم تبلور داشته است.

داستان نویسی به سبک مینیمال

معمولا مینیمال­ها حجم کمی دارند, اما این دلیل نمی­شود که کم بودن حجم را به عنوان یک «باید» برای مینیمال در نظر بگیریم. به عبارت دیگر میتوان گفت حجم دلیل بر این نیست که اثری مینیمال هست یا نیست! در واقع اگر ما طرحی – حتا طرح رمانی – داشته باشیم که تا حداقل ممکن، عناصر آن را صیقل داده باشیم، هیچ چیز اضافه­ای نداشته باشیم و زبانمان کاملن پالوده شده باشد به گونه­‌ای که نتوان دیگر چیزی از آن کم کرد (= ایجاز) باید گفت با یک اثر مینیمالیستی روبرو هستیم.


منبع: وبلاگ دانشجویی های من - میثم عربی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۱۷
امین جوانشیر