پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اتاق نشیمن باید پرورش دهنده زندگی مناسب یک خانواده صمیمی باشد و بتواند با نیازهای گوناگون افراد خانواده هماهنگ شود.

یک اتاق نشیمن، علاوه بر اینکه برای آسایش افراد خانواده مناسب است، باید شرایط مناسبی نیز برای پذیرایی از مهمان‌ها داشته باشد.

قضایی را ایجاد کنید که در ان روح همکاری و حسن معاشرت موج بزند. مبلمان انعطاف پذیر با قابلیت تطابق، کلید این امر است.

مبلمانی را انتخاب کنید که سبک وزن باشد تا در مواقع لزوم بتوانید به راحتی آن ها را جابجا کنید. مثلا مبلهایی که بتوانید با چیدن آنها به طور گروهی یا تکی در کنار هم، چیدمان راحتی به وجود آورید. وجود مبلمان سنگین و حجیم در فضای نشیمن، احساس فشار را در این فضای آرام بخش و آزاد به وجود می آورد.

ایجاد قفسه بندی یا طاقچه هایی بر روی دیوار نشیمن، میتواند محل مناسبی برای گذاشتن وسایل اضافی باشد تا فضای کف اتاق جادارتر و امکان ایجاد تغییرات در چیدمان وسایل و مبلها آسانتر شود.

به دلیل استفاده افراد مختلف از فضای نشیمن چیدمان آن باید بهره وری لازم را برای افراد گوناگون از سالخورده تا کودک و داشته باشد. به همین دلیل وجود صندلی هایی که بتوانید زاوریه قرار گرفتن و ارتفاع آنها را تنظیم کنید، لازم است. یک صندلی راحتی امکان تجربه استراحتی دلپذیرتر را فراهم می آورد.
http://khanenomobarak.ir/wp-content/uploads/2014/09/mo8497-1.jpg?8b4bc8

منبع: خانه مو مبارک


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۳ ، ۱۸:۲۸
امین جوانشیر

در خبرنویسی و مطلب نویسی برای موبایل تیتر باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. تیتر باید ساده و گیرا باشد. به این ترتیب است که می‌توانید توجه خواننده را جلب کنید.

  2. اندازه ایده‌آل برای تیتر ۳۸ کاراکتر است. اگر تیتر از این طولانی‌تر شود در صفحه موبایل دو خطی می‌شود و این خوب نیست. سعی کنید تیتر دو خطی نداشته باشید که بشود آن را روی موبایل راحت خواند.
  3. ممکن است بخواهید بخشی از خبری که می‌نویسید از طریق ‍ پیام کوتاه تلفنی (اس ام اس) به مخاطب فرستاده شود. این پیام‌های کوتاه تلفنی شامل تیتر و خلاصه خبر است.بنابراین سعی کنید آنها را ساده و کوتاه و پرجاذبه بنویسید.

  4. در نوشتن سرخط و خلاصه خبر نهایتا از ۱۴۰ کاراکتر استفاده کنید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۶:۲۵
امین جوانشیر

نوشتن خبر و تولید مطلب برای موبایل مهارت خاص خود را می‌طلبد. از نقاط قوت اصلی موبایل یکی این است که همیشه همراه مخاطب است و کارهای مختلفی می‌شود با آن کرد. ولی برای استفاده حداکثر از این قابلیت‌ها شما باید محدودیت‌های موبایل را هم بشناسید. اندازه صفحه یکی از این محدودیت‌ها است.

برای فائق آمدن بر این محدودیت ها و کسب موفقیت در خبررسانی و اطلاع‌رسانی به وسیله موبایل، لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهیم:

  1. خبرهایتان را کوتاه نگه دارید. تک تک کلمات را با فکر انتخاب کنید و قبل از شروع به نوشتن به طرز نوشتن خبر خوب فکر کنید.

  2. برای خبری که مخصوص موبایل نوشته می‌شود شما باید خبر را تا می‌شود کوتاه بنویسید.

  3. صفحه اکثر موبایل‌ها کوچک است. در نتیجه شما باید از زبانی ساده استفاده کنید که به آسانی قابل خواندن و فهمیدن باشد.

  4. وقتی خبری می‌نویسید که قرار است در موبایل منتشر شود، یادتان باشد هر چه مطلبتان کوتاه‌تر باشد بهتر است.

  5.  وقتی برای سایت می‌نویسید، می‌توانید تا بیست پاراگراف، و یا حتی بیشتر بنویسید ولی بیست پاراگراف برای صفحه موبایل خیلی زیاد است. پس دقت کنید:

    • خبر را در صد کلمه، یعنی چهار تا پنج پاراگراف بنویسید

    • صفت‌ها را حذف کنید

    • از اسامی مخفف استفاده کنید.

  6. نقل‌قول‌ها بسیار مهمند ولی این هم مهم است که یادمان باشد تنها نقل‌قول‌های کوتاه به درد صفحات کوچک موبایل می‌خورد. از نقل‌قول‌های طولانی و کشدار دوری کنید. فقط از نقل‌قول‌های کوتاه، آن هم در جای ضروری استفاده کنید. برای همین نقل‌قولی را انتخاب کنید که جالب و مختصر باشد و در جایی آن را استفاده کنید که حداکثر تاثیر را داشته باشد.
  7. شما نمیدانید چه کسی خبر شما را میخواند. ممکن است خواننده خبر شما هر کسی باشد. پس آن را طوری بنویسید که برای همه مردم قابل فهم باشد. برای این کار از کلمات تخصصی استفاده نکنید و سعی کنید کلماتی به کار ببرید که خواننده در درک معنی آن دچار اشتباه نشود.
  8. نوشته خود را با دیدی انتقادی بازخوانی کنید و از خودتان سوالاتی بپرسید.


    منبع: bbc

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۶:۲۱
    امین جوانشیر
    تعریف لوگو: لوگو، آرم و نشانه، معرف هویت و شخصیت یک مجموعه، شخص، شغل و یا هرگونه فعالیت می‌باشد.

    لازمه‌های طراح لوگو: داشتن دانش کافی، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که هر طراح لوگو، آرم و نشانه حرفه‌ای و قوی باید واجد آن باشد.

    سه نوع کلی برای طراحی لوگو وجود دارد :

    نوشتاری (لوگوتایپ یا مونوگرام)
    تصویری و علامت اختصاری (پیکتوگرام و آرم)
    نوشتاری – تصویری

    اینکه کدام یک از این سه نوع طراحی لوگو مناسب است بستگی به برخی از عوامل دارد، از جمله وسعت کاری، منحصر به فرد بودن اسم، نوع شغل یا خدمات و عواملی دیگر.

    ویژگی لوگوی خوب: یک لوگو یا نشانه موفق به سرعت بر مخاطب تاثیر می گذارد و چشم را به شدت به خود جلب می کند. لوگو یا نشانه باید بی هیچ سخن یا کلامی به سرعت قابل تشخیص باشد. اما اصلی ترین ویژگی یک نشانه یا یک نماد خوب، سادگی یا ایجاز آن است.

    نکته1: برخی معتقدند لوگو یکی از مشکل ترین موضوعات طراحی گرافیک است.

    نکته2: در طراحی لوگو خوانا بودن همراه با متفاوت بودن یا سایر لوگوهای هم موضوع یک اصل است.

    نکته3: لوگو باید قابل درک، تاثیر گذار بوده و در ذهن بیننده باقی بماند.

    خصوصیات عمومی لوگو تایپ:

    الف) عملکرد شرکت را نشان دهد.

    ب) شناخته شده باشد.

    ج) متنوع و متفاوت با لوگو تایپ با همنوع خود باشد.


    منبع: وبلاگ هنرهای تجسمی

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۵:۰۲
    امین جوانشیر
    ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۳ ، ۱۳:۰۰
    امین جوانشیر

    هر قدر هم که دوربین‌های پیشرفته و امکانات فراوانی در اختیار داشته باشید، تا زمانی که ترکیب بندی را بلد نباشید، از گرفتن عکس‌های خوب عاجز خواهید بود.

    در عکاسی هیچ قاعده ای وجود ندارد. با این وجود در بحث ترکیب بندی در عکاسی به شما کمک می کند عکس هایی بگیرید که توازن در آن ها رعایت شده است.

    عکسی که دارای ترکیب بندی مناسب باشد به خوبی می تواند توجه مخاطب را  به سمت سوژه اصلی جلب کند. پس از یادگیری این نکات متوجه خواهید شد که عکس هایی که این نکات در آن ها رعایت شده جذاب تر و تاثیرگذارترند.

    اما باید توجه داشت که ترکیب بندی در عکاسی اساسا علم نیست و این نکات را باید با احتیاط مورد استفاده قرار داد و در کاربرد هیچ کدام زیاده روی نکرد. حتی اگر فکر می کنید در صحنه ای خاص نمی توان آن ها را مورد استفاده قرار داد، به کلی فراموششان کنید.

    قاعده یک سوم ها

    در نظر بگیرید که تصویر شما بوسیله 2 خط عمودی و 2 خط افقی فرضی به 9 قسمت مساوی تقسیم شده باشد؛ قاعده یک سوم‌ها می گوید، باید مهم ترین عناصر صحنه را در راستای این خطوط یا در نقاط تلاقی آن ها قرار داد.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۳ ، ۲۳:۱۳
    امین جوانشیر

    به زودی کسانی را که در زمین به ناحق تکبر می‌ورزند، از آیاتم رویگردان سازم (به طوری که) اگر هر نشانه‌ای را (از قدرت من) بنگرند، بدان ایمان نیاورند، و اگر راه صواب را ببینند آن را برنگزینند، و اگر راه گمراهی را ببینند آن را راه خود قرار دهند. این بدان سبب است که آنان آیات ما را دروغ انگاشتند و غفلت ورزیدند.                                                                                                                 اعراف / 146

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۳ ، ۰۶:۰۵
    امین جوانشیر

    قاعده یک سوم‌ها یکی از مهمترین تکنیک های عکاسی است که عمل به آن میتواند عکس های به مراتب زیباتری را نتیجه دهد.

    در نظر بگیرید که تصویر بوسیله 2 خط عمودی و 2 خط افقی فرضی به 9 قسمت مساوی تقسیم شده باشد؛ قاعده یک سوم ها می گوید، باید مهم ترین عناصر صحنه را در راستای این خطوط یا در نقاط تلاقی آن ها قرار داد.

    شبکه خطوط قاعده یک سوم ها. عناصر مهم صحنه (شامل کلبه و مرز میان زمین و درختان) در راستای خطوط و در نقاط تلاقی آن ها قرار گرفته اند.

    ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۳ ، ۰۸:۳۶
    امین جوانشیر
    کارشناسان رسانه و علوم ارتباطات: تکرار پی‌درپی یک مطلب، آن را برای مخاطب باورپذیرتر می‌کند.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۳ ، ۰۶:۴۱
    امین جوانشیر
    اگر میخواهید طراحی شما در صفحه مانیتور زیبا جلوه کند، باید به پالت رنگ "سازگار با مرورگر" متوسل شوید.

    رمز موفقیت این است که مخاطب خود را بشناسید و بدانید که رنگ در مانیتورهای مختلف، متفاوت دیده میشود. همچنین تا میتوانید بر اطلاعات و دانش خود درباره کاربرد رنگ در صفحات وب اضافه کنید.


    منبع: همشهری

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۳ ، ۰۰:۴۰
    امین جوانشیر