پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵ ق.ظ

گام اول در فعالیت رسانه ای

هنگام تولید محتوا برای هر رسانه ای، به منظور افزایش نقش و کارکرد آن باید به نکات زیر توجه نمود:
1- ماهیت مخاطبان
اینکه مخاطبان چه کسانی، با چه ویژگی های شخصیتی، چه ویژگی های فکری، در چه طبقه اجتماعی، در چه بازه سنی و چه نوع جنسیتی هستند؟
هر چه تعداد این مشخصات و ویژگی ها بیشتر باشد، مطمئنا ماهیت مخاطب را شفاف تر میکند و خروجی کار را خاص همان مخاطب درمی آورد. این مطلب هم میتواند خوب باشد و هم در مواردی نادیده گرفته شود. اگر خروجی مختص مخاطب خاصی باشد، فقط او از محتوا استفاده خواهد کرد و دیگران سراغ آن را نخواهند گرفت. اما اگر مخاطب را کمی از آن چیزی که هست عمومی تر در نظر بگیریم، میتواند باعث جذب سایر افراد جامعه نیز بشود.
2- ماهیت رویدادهای ارتباطی
اینکه چه رویدادهایی میتواند بین تولید کننده و مصرف کننده محتوا ایجاد ارتباط کند و این ارتباط را به حداکثر تأثیر برساند. به نظر من این بخش میتواند شامل قالب های وسایل ارتباط جمعی مختلف شود. مانند خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله و یادداشت، عکس، کاریکاتور، میزگرد، مناظره، نمایش نامه، فیلم و سریال، مستند، برنامه های تحلیلی، طنز و ...
3- ماهیت ارتباط گر
به نظر من این بخش نیز مرتبط میشود با خود وسیله ارتباط جمعی. مطبوعات، تلویزیون، رادیو، سایت های اینترنتی و ... هر کدام به نحوی ماهیتی دارند که شناخت و ملاحظه آن میتواند نقش موثری در ارائه محتوا به مخاطب داشته باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۰۳
امین جوانشیر

رسانه

ارتباطات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی