چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۰ ب.ظ
مخاطب ناشناس
رسانه ها بر مبنای ارتباطات جمعی بنا نهاده میشوند. ارتباط جمعی، هنر، مهارت و علمی است که منجر به اثربخشی یک رسانه میگردد.
چارلز رایت، جامعه شناس، سه ویژگی را برای ارتباطات جمعی تعریف میکند:
1- ارتباط جمعی معطوف به مخاطبان نسبتا زیاد، ناهمگون و ناشناس هستند.
2- پیام ها بطور عمومی انتقال پیدا میکنند، اغلب برنامه ریزی شده اند تا همزمان به بیشتر افراد مخاطب برسند.مخاطبان رسانه ها معمولا طیف گسترده ای را تشکیل میدهند. این افراد علاوه بر ناشناس بودن، از لحاظ ویژگی های شخصیتی نیز متفاوتند. در چنین شرایطی رسانه ها پیام های عمومی تری تولید میکنند تا با آن ها بتوان تعداد بیشتری از مخاطبان را پوشش داد.
* ماهان - کارشناسی ارشد ارتباطات
۹۳/۰۴/۱۱