شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳ ق.ظ
تازگی، رمز تأثیرگذاری
در تمام رسانه ها، انتقال پیام هدف و غایت تولیدات رسانه ای است. اما این تولیدات باید ویژگی هایی داشته باشند تا بتوانند به بهترین وجه ممکن به مخاطب منتقل شوند. در عصر کنونی که اطلاعات بسیار سریع منتقل میشود و مخاطبین هم خیلی سریع به آن ها دسترسی پیدا میکنند، باید به امر تازگی پیام به عنوان یکی از ویژگی های تأثیرگذاری توجه ویژه کرد.
گیرنده هنگامی تحت تأثیر پیام قرار میگیرد که این پیام نسبت به آنچه میدانسته، تازگی داشته باشد.
در واقع ارزش هر پیام برای گیرنده به تازه بودن و غیرقابل پیشبینی بودن آن بستگی دارد.
۹۳/۰۵/۰۴