سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵ ب.ظ
رفتار استاد در دانشگاه
استاد،
محیط دانشگاه را کار اصلى خود و دلبستگى اصلى خود بداند؛ نه کار دوّم؛ نه کار فرعى
و تبعى. استاد در دانشگاه مکث داشته باشد، توقّف داشته باشد، حضور داشته باشد،
نیازهاى علمى دانشجو را برطرف کند، با دانشجو ارتباط برقرار بکند، صِرف رفتن و یک
اداى تکلیفى بهنحو اجمالى انجام دادن و آمدن نباشد؛ این هم نکتهى دیگرى است که
عرض کردیم. وقت بگذارند اساتید؛ دلسوزانه با دانشجو برخورد کنند؛ این کار، دانشجو
را هم به تلاش علمى وادار خواهد کرد، یعنى این موجب میشود که دانشجو رفتار استاد
را در زمینهى پیگیرى کار علمى براى خودش الگو قرار بدهد و بهطور طبیعى تحت تأثیر
قرار میگیرد.
۹۳/۰۵/۰۷