شاخص های مدیران روابط عمومی
شاخصهای شایستگیهای مدیران روابط عمومی:
1-
شایستگیهای مدیریتی شامل: توانایی تصمیمگیری برای انجام فعالیتهای روابط
عمومی، توانایی استفاده از تخصص و تجربه کارکنان روابط عمومی، تلاش برای
تدوین برنامههای بلندمدت و کوتاهمدت، توانایی کنترل و سازماندهی
فعالیتها و کارکنان روابط عمومی، توانایی تأثیر بر تصمیمات عالی سازمان
2-
شایستگیهای عملی شامل: ارتباط تجربیات مدیر با روابط عمومی، ارتباط رشته
تحصیلی مدیر با روابط عمومی، درک علمی و علاقهمندی به رویکردهای علمی
روابط عمومی، به کارگیری و استفاده از متخصصان و روابط عمومی، به کارگیری و
استفاده از مشاوران روابط عمومی
3- شایستگیهای ارتباطی شامل: مهارت
ارتباطی مدیر با سایر مدیران سازمان، مهارت ارتباطی مدیر با سایر مدیران
رسانهها، مهارت ارتباطی مدیر با کارکنان سازمان، مهارت ارتباطی مدیر با
کارکنان روابط عمومی، مهارت ارتباطی مدیر با مشتریان سازمان
4- شایستگی اخلاقی شامل: میزان برخورد متواضعانه با کارکنان و مشتریان، میزان برخورد محترمانه با کارکنان و مشتریان، میزان برخورد منصفانه با کارکنان و مشتریان، میزان برخورد منصفانه با کارکرد کارکنان روابط عمومی، میزان پاسخگویی سریع به خواستههای مشتریان و میزان پاسخگویی صحیح به خواستههای مشتریان.
منبع: بلوچ ارتباط / احمد یحیایی ایلهای