شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۲۰ ب.ظ
سیاستهای ارتباطی
ویستروفالن، سه مدل اصلی برای سیاست های ارتباطی در خصوص مخاطبان را نام میبرد:
1- قربانی (در مدل اثرات)
2- مصرف کننده (در مدل بازار)
3- پول رایج (در مدل کالا)
استفاده از رسانه ها تحت تأثیر شرایط زمان و مکان و نیز عادات اجتماعی و فرهنگی قرار دارد.
استفاده از رسانه ها
نوع عمومی استفاده از رسانه ها: در مواقعی متجلی می شود که افراد به طور آگاهانه و انگیزه مند به گزارش وقایعی که اهمیت اجتماعی بسیار زیاد دارند، توجه می کنند.
نوع خصوصی استفاده از رسانه ها: براساس خلق و خو و شرایط مشخصی شکل داده می شود. وقتی که این نوع استفاده کاملا درون نگرانه نباشد، می تواند نوعی مقایسه خویش و سازگار شدن با یک مدل، نقش یا شخصیت رسانه ای را شامل شود که به منظور یافتن یک هویت قابل قبول برای عرضه به عموم مردم انجام میگیرد.
منبع: ماهان
۹۳/۱۱/۱۸