بیلبورد یکی از رسانه هایی است که امروزه برای تبلیغات از آن استفاده های بسیاری میشود. البته بیلبوردها بیش از آنکه ابزار تبلیغاتی باشند، یک رسانه به حساب میآیند؛ رسانهای که میتواند پیام خود را به مؤثرترین شکل ممکن به مخاطب خود منتقل کند.
به رسانهای که بیشترین اثربخشی را برای تبلیغات داشته باشد و موجب بقاء و موفقیت تبلیغات شود، «رسانه اثربخش» میگویند. به بیان دیگر، رسانهای که بتواند پیام فروش و بازاریابی را در مخاطبان درونی کند که قدرت نیازسنجی، نیازسازی، نیازمندی و نیازشناسی آنان را تحریک کرده و آنها را به عکس العمل وادارد، رسانهای اثربخش است. و از این حیث بیلبوردها در زمره رسانههای اثر بخش جای میگیرند.