پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۱۶ ب.ظ

ساختار شکنی رسانه ای

تکنولوژی ها می آیند. این روزها سریعتر از آنچه تصورش را بکنیم. می آیند و در حوزه رسانه و ارتباطات هم تأثیرات خودشان را میگذارند. اما سوال این است: با آمدن این ها روزنامه نگاری چه میشود یا به عبارتی بر سر رسانه های قدیمی تر چه می آید!؟

باید گفت این ها هم می آیند، اما روزنامه نگاری سرجای خودش خواهد ماند... همان طور که فناوری ها و ابزارهای رسانه ای دیگر در طول تاریخ بر جای مانده اند..

منتها برای بقا باید در قالب ها و نحوه ی گفتمان ها با در نظر گرفتن واقعیت های موجود به صورت مستمر اصلاحات اعمال گردد. واقعیت هایی از این دست که در این دوران، فقط 5 ثانیه برای جذب مخاطب فرصت داریم. و برای حداکثر استفاده از این 5 ثانیه باید مخاطبمان را خاص بشناسیم، کوتاه بنویسیم، تیتر جذاب بزنیم و در شیوه های نگارشمان تحول ایجاد کنیم. 

مدیری موفق خواهد بود که به فکر تحول باشد و پایبند روش های مرسول کنونی نباشد. چه در سینما، چه در رادیو، چه در تلویزیون و خبرهای تصویری آن و چه اینترنت و خبرگزاری ها و در نهایت هم روزنامه ها، تحول امری لازم و حیاتی است.

برای مثال در سینمایی که رو به رکود و بی محتوایی میرود، ده نمکی می آید و اخراجی ها را می سازد. فیلمی کاملا متفاوت در ژانر دفاع مقدس. و نتیجه اش هم استقبال بی سابقه مخاطبان از فیلم و شکستن رکورد فروش فیلم های سینمایی میشود.

در مجموع باید گفت ساختار شکنی یکی از مواردی است که مخاطب را به پای رسانه می کشاند و در این بین رسانه ای برد میکند که در این عرصه بهتر عمل کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۳
امین جوانشیر

نظرات  (۱)

حاشیه.. یار دوران دانشجویی من..
اسم تحول رسانه ای که اومد به این فکر کردم که شاید تا مدت ها کسی مثل خ.براتی پیدا نشه که بتونه مطالبی به گیرایی مطالبش در حاشیه بنویسه..
حیف که قدرش رو ندونستند و ندونستم..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی