پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۳۵ ق.ظ

dr.startup

عصر دیروز برای پوشش خبری همایشی رفته بودم دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی. سه تا مراسم همزمان در سه تا سالن آمفی تئاتر؛ اما همشون ورکشاپ آموزشی و تخصصی. حتی یکی دوتاش ثبت نامی و پولی بود. گوشیم هم خاموش بود و نمیتونستم تماس بگیرم بپرسم دقیقا کدومه. هیچی دیگه رفتم تو یکیش نشستم ببینم چی میشه.

ورک شاپ دکتر startup، با سخنرانی آقای مهدی علی پور، مدیر عامل شرکت ایده پردازان. اولش که نه ولی بعدش ورکشاپ جذاب و جالبی شد. روش گفتمانی که ایشون در پیش گرفته بود برام خیلی جالب بود...

نکته مهمی که در روش اون وجود داشت، یادگیری گروهی بود. به این شکل که همه رو درگیر بحث میکرد. سوالاتی رو مطرح کرد که به موضوع کاملا مرتبط ولی در عین حال کاملا عامیانه بود. حتی کسانی رو برای پاسخ به سوالاتی که مطرح میکرد، روی سن میبرد یا اینکه همون سرجاشون ازشون جواب میخواست. این باعث میشد دانشجو فکر کنه و به نوعی حواسش به کلاس باشه و شیش دنگ به مباحث توجه داشته باشه.

نکته دیگه ای که به نظرم تأثیرگذار بود، جو با نشاط محیط و ارتباط کلامی استاد با دانشجو بود که به نوبه خود در نتیجه تأثیرگذار بود.

پس خلاصه: 1- طرح پرسش

                2- گرفتن پاسخ از دانشجویان

                3- دعوت از برخی دانشجویان بر روی سن

                4- تلاش در جهت یادگیری گروهی

                5- جو شاد و با نشاط کلاس

                6- تمرکز و تسلط کامل بر موضوع و شیوه بیان مطلوب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی