پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

پایگاه دانش

پایگاه دانش، همان جایی است که قرار است دانش ها ماندگار شوند..

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۳۰ ب.ظ

تشکیلات جشنواره

هر جشنواره ای که بخواد برگزار بشه، باید سه گروه اصلی درگیرش باشند. شورای سیاستگذاری، دبیرخانه و مدیر اجرایی. هرچند وظایف تقریبا مشخصی برای هر کدوم تعریف میشه، اما بسته به شرایط و ملزومات، میتونه تغییراتی هم داشته باشه. در این پست میخوام به برخی از وظایف این بخش ها اشاره ای داشته باشم.

1- شورای سیاستگذاری:

این شورا وظیفه اش اینه که در مرحله اول اهداف برگزاری جشنواره رو تعیین کنه و بر مبنای اون سیاست ها رو بچینه. علاوه بر اون برای رسیدن به اهداف بایستی خط مشی و رویه ها رو هم تعیین کنه. شورای سیاستگذاری همچنین باید بر روند ارزشیابی نظارت داشته باشه و ملاک های اون رو هم تعیین کنه. همچنین تصمیم گیری درباره جوایز جشنواره هم جزو وظایفش به حساب میاد. یکی از اعضای این شورا مسئول دبیرخانه است و دیگری هم مسئول شورای اجرایی. بقیه هم بسته به لزوم حضورشون میتونن در این شورا حضور داشته باشند. این شورا یک مسئول هم داره که جلسات رو هماهنگ و اعضا رو دعوت میکنه.

2- مدیر اجرایی:

مدیر اجرایی وظیفه مهمی بر عهده داره. او باید فرایند ثبت نام رو مدیریت کنه و بحث تبلیغات و اطلاع رسانی رو به عهده بگیره. البته در این راه میتونه رو کمک دبیرخانه هم حساب کنه که البته این بستگی به شرایط جشنواره داره. همچنین باید کاربرگهای ویژه ارزیابی رو تهیه کنه و آثار رو برای داوری طبق برنامه ریزی دبیرخانه به دست داوران برسونه. دبیر خونه و مدیریت اجرایی ارتباط بسیار نزدیکی باید با یکدیگر داشته باشند و حتی یک جاهایی مدیر اجرایی باید زیر نظر دبیرخانه فعالیت کنه. در نهایت هم برگزاری اختتامیه به عهده مدیر اجرایی خواهد بود.

3- دبیرخانه:

دبیرخانه هم از بخش های مهمیه که خوب فعالیت کردنش به خوب برگزار شدن جشنواره منجر میشه. دبیرخانه اول از همه باید به عنوان روابط عمومی عمل کنه و اطلاع رسانی ها رو مدیریت کنه. فراخوان بزنه و نامه نگاری کنه، امور اجرایی رو برنامه ریزی کنه و برای آیین نامه ها، شیوه نامه ها، مقررات و اصلاحیه های مورد نیاز به شورای سیاستگذاری پیشنهاد بده. البته به این پیشنهادات برنامه، بودجه و تقویم اجرایی رو هم باید اضافه کرد. یه گزارش عملکرد دوره ای که خیلی میتونه کمک بکنه، باید داشته باشه و در نهایت هم آثاری که به جشنواره میرسه رو ارزیابی اولیه کنه و بحث داوری هاشونو پیگیر باشه. آخرش هم برگزیدگان نهایی رو تأیید کنه.

قطعا در هر کدوم از این قسمت ها باید افرادی باشند تا با فعالیت مشترک کار بتونه به نحو احسن به انجام برسه. امیدوارم این مطلب مختصر بتونه مفید واقع بشه.

به امید خدا..

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۰
امین جوانشیر

جشنواره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی